Oficina Comarcal d’Habitatge

L’Oficina Comarcal d’Habitatge, segons conveni formalitzat amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, realitza les següents tasques per tots els municipis de la comarca excepte la ciutat d’Olot:

  • Informació i atenció ciutadana respecte a les línies d’ajuts de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.
  • Atenció ciutadana en l’àmbit de les inscripcions al Registre de Sol·licitants d’Habitatges amb protecció oficial.
  • Registre d’entrada de les sol·licituds relatives als programes i línies d’ajuts, a les eines informàtiques que facilita l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per informar i gestionar els serveis d’habitatge
  • Comprovació i revisió de la documentació i la informació als sol·licitants dels requeriments o deficiències documentals.
  • Trasllat de les sol·licituds i documents als serveis competents de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.
  • Gestió de sol·licituds de cèdules d’habitabilitat fins a la proposta de resolució. També inclou les inspeccions tècniques sobre les condicions d’habitabilitat que siguin planificades amb la Direcció de Qualitat de l’Edificació i Rehabilitació de l’Habitatge, i el compromís d’implementar o mantenir en l’Oficina els sistemes de gestió de qualitat del procés reconegut.
  • Gestió i avaluació dels estudis o informes tècnics previs a les obres de rehabilitació d’edificis o habitatges, per a les quals es sol·licitin ajuts (Inspecció tècnica d’edificis / Informe intern d’idoneïtat).
  • Gestió de sol·licituds d’ajuts per a la rehabilitació d’edificis d’ús residencial i d’habitatges, que inclou l’assessorament sobre els projectes i solucions tècniques, l’impuls i el seguiment de les actuacions de rehabilitació, l’elaboració, si s’escau, i valoració dels informes tècnics, com també les inspeccions tècniques inicials i finals. Excepte Expedients Oficines Next Generation que s’ha delegat a l’Ajuntament d’Olot.

Consell Comarcal de la Garrotxa
Av. Onze de Setembre, 22
17800 – OLOT
Tel. 972 27 49 99
Adreça electrònica: ctorrent@garrotxa.cat