Marian Muro, directora general de Turisme de Catalunya, i Carme Rubió, sotsdirectora de Programació Turística de la Generalitat de Catalunya, van visitar ahir dijous la Garrotxa, en una jornada destinada a conèixer, sobre el terreny, algunes de les actuacions executades al Pla de Foment Turístic Fase I, i descobrir aquelles incloses a la Fase II que en aquests moments es troben en execució.

El Consell Comarcal de la Garrotxa ha estat el punt de trobada de la directora general amb alcaldes i empresaris turístics de la comarca per tal d’intercanviar opinions i experiències. Després d’una breu presentació dels projectes turístics en funcionament a la comarca, Marian Muro, acompanyada pel president del Consell Comarcal de la Garrotxa, Joan Espona, i pel president de Turisme Garrotxa, Eduard Llorà, s’ha traslladat al municipi de Sant Joan les Fonts, on ha visitat l’Oficina de Turisme de ca l’Esquirolet, arribant fins l’inici de la Ruta de les Tres Colades. Al llarg del recorregut, entre altres temes, Joan Espona ha volgut traslladar a les responsables de Turisme de Catalunya la transcendència del recent descobriment, a la zona del Molí Fondo, d’un blíster volcànic únic a la península Ibèrica i la necessitat de conservar-lo i promocionar-lo.

La jornada, organitzada per Turisme Garrotxa, ha inclòs també una visita a Olot, concretament al seu mercat i a la renovada Oficina de Turisme. Acompanyada per l’alcalde d’Olot, Josep M. Corominas, i pel regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, la directora general ha passejat per la plaça Mercat i ha felicitat personalment al president dels placers, Jordi Vilarrasa, per l’èxit del mercat i la qualitat i atractiu dels productes, afirmant que un espai d’aquestes característiques, a part de donar un servei de ciutat, és un veritable reclam per als visitants. Ja a la nova Oficina de Turisme, la directora ha valorat molt positivament les obres realitzades i ha traslladat a l’alcalde de la ciutat la satisfacció pel resultat final inclòs al Pla de Foment. Muro ha posat èmfasi en el fet que es tracta d’un espai que conjuga de forma harmònica tradició i modernitat.

Santa Pau ha tancat el programa de visites de la directora general a la comarca. Un recorregut per la vila medieval, amb parades per descobrir la senyalització turística inclosa al projecte Garrotxa Cultour en companyia de l’alcalde del municipi, Josep Companys, ha posat el punt final a una jornada on les responsables de Turisme de Catalunya han pogut conèixer de primera mà la feina realitzada en l’àmbit del turisme al territori. Marian Muro ha destacat el bon posicionament de la Garrotxa com a destinació i, en especial, ha lloat la cohesió existent a la comarca entre el sector públic i privat, un valor afegit que està donant excel·lents resultats al territori. La directora no ha volgut marxar sense reconèixer el valor de la web www.turismegarrotxa.com i de l’app Garrotxa Cultour per als visitants. Es tracta d’eines tecnològiques molt completes i intuïtives que col·loquen a la Garrotxa en l’àmbit de les smart destination. Finalment i malgrat que la Garrotxa és l’única comarca de Catalunya que ha aconseguit l’atorgament de dos Plans de Foment Turístic consecutius, no ha volgut tancar la porta a la possibilitat d’obtenció d’un tercer, donada la qualitat dels projectes que fins al moment la Garrotxa ha presentat a la Direcció General de Turisme de Catalunya.

Foto3_Visita_dirgral_OTOlot