Turisme Garrotxa ha posat en marxa el projecte “Garrotxa Cultour Innovació en rutes per a la interpretació del patrimoni”. En un treball conjunt amb el Consell Comarcal i diferents ajuntaments de la comarca, s’ha impulsat aquesta iniciativa que pretén potenciar l’oferta de turisme de natura i cultural i convertir la comarca en “smart destination”. Entre les accions programades, s’ha desenvolupament una aplicació informàtica anomenada app Garrotxa Cultour, que ha quedat finalista dels premis The AppTourism Awards 2016.
En el context de Fitur, la fira internacional de turisme celebrada la setmana passada a Madrid, s’han presentat les millors aplicacions informàtiques del sector turístic. L’app Garrotxa Cultour ha resultat finalista en la categoria de turisme cultural i enogastronòmic, que ha guanyat el projecte d’audioguies infantils de l’Alhambra.
Dimecres passat es va inaugurar una nova edició del Fitur, que va tancar les seves portes ahir diumenge. La Garrotxa hi ha estat present a través de la principal publicació turística de la comarca, la Guia Tot Garrotxa distribuïda als estands de Catalunya i en el del Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient a través de TUREBE, l’associació que promociona el turisme sostenible dels Espais Naturals Protegits a Espanya. L’entitat, presidida pel també president de Turisme Garrotxa Eduard Llorà, va presentar l’aplicació multi plataforma per mòbil Ecoturist in Spain, que té per objectiu crear una comunitat d’ecoturistes a l’Estat.
L’App Garrotxa Cultour, que es troba en 4 idiomes, permet conèixer més de 200 indrets patrimonials de la Garrotxa a través de 15 propostes temàtiques. Es pot descarregar a Google Play i l’Apple Store, en funció del dispositiu, i des de la seva posada en marxa està tenint molt bona acceptació.