Aquesta setmana, m’han vingut a veure a casa els comercials d’una empresa elèctrica. M’han assegurat que venien a explicar-me les novetats de la factura de la llum i, a comprovar, si m’hi podien aplicar un descompte. Per poder-lo tenir, els he hagut d’ensenyar una factura i firmar un document. Després de signar i una vegada els comercials han marxat, m’he adonat que el que havia acceptat era el canvi de contracte de companyia elèctrica amb la que havia contractat uns serveis de manteniment (ServielectricXpress, Servielectric Complet, Servihogar…).
Però jo no vull canviar de companyia ni contractar nous serveis. Què puc fer?
– Sempre que contractem un servei fora d’un establiment disposem de 14 dies naturals per desistir del contracte, o sigui, per deixar sense efecte el contracte signat.
– Per renunciar-hi cal utilitzar sempre un mitjà del qual ens quedi constància: un fax, una carta certificada o un burofax… El que no té validesa és una trucada telefònica.
– A la carta de desistiment hi farem constar les nostres dades (nom complert, DNI, adreça i telèfon de contacte) i hi adjuntarem una còpia del contracte que hem firmat.
– Des de l’Oficina de Consum de la Garrotxa us recomanem que, evitar problemes, no signeu mai res sense haver-ho llegit abans. Que us agafeu el vostre temps, el llegiu les vegades que faci falta i que només firmeu si heu entès tot el que diu el document.
Per a més informació:
Oficina de Consum de la Garrotxa. Av. Onze de Setembre, 22 Olot 972 27 60 44 consum@garrotxa.cat